Dumnezeul meu: Dumnezeu pur si simplu

Exista multe controverse in credinta, in religii. Pana intr-atat ca avem prea multe confesiuni, prea multe religii si chiar si in aceste confesiuni exista puncte diferite de vedere. 

Sunt multi cei care au incercat sa explice de ce sunt atatea religii, cand altfel spunem ca exista un singur Dumnezeu. Incercand sa dezbat si eu anumite subiecte controversate intre crestini, am gasit si eu o explicatie.

Primul si raspunsul care ar trebui sa fie singur suficient , este pur si simplu faptul ca nu ascultam cum trebuie ce spune Dumnezeu. Si cum este cu ceea ce spune sau nu spune D-zeu? Foarte simplu, cand Dumnezeu nu spune, nu trebuie sa spuna nimeni. La D-zeu totul se opreste cu “.”. In asta consta toata credinta, toata ascultarea de D-zeu, sa nu adaugi si sa nu scoti nimic de la ce si la ce spune D-zeu. O incredere neclintita in ceea ce spune Dzeu si numai Dzeu. Numai si numai ce spune D-zeu trebuie sa ascultam si sa marturisim. Orice adaugam la ceea ce spune D-zeu sunt fabulatii, sunt filozofii care in fata lui D-zeu nu au ce cauta. Merge asa la oameni dar nu la D-zeu. Cum sa poti indrazni sa prelungesti ceva din ceea ce spune D-zeu? Cand a fost intrebat cine este, ce a spus D-zeu? Simplu si doar atat: “Eu Sunt Cel Ce Sunt”. Mai adauga ceva la asta daca indraznesti, mai zi ceva daca poti! Nu poti decat sa te pleci, sa te inchini si sa taci! Cum poti sa te apuci tu sa chipurile, sa il explici pe D-zeu, sa il descosi si sa spui tu ce este sau ce nu este El altfel decat Ceea ce Singur a spus? Cum zice in Iov? Ai fost tu cu mine cand am creat cerurile? …etc… Nu zice Isus?: “Vorbirea voastra sa fie da, da, nu, nu, ce trece de acestea vine de la cel rau”? D-zeu nu umbla cu umbre, cu jumatati de masura, cu interpretari, D-zeu este explicit. Nu zice Biblia: ”D-zeu nu este un D-zeu al neoranduielii.”? Se vorbeste cateodata de lucruri pe care nu vrem sa le explicam, ca sunt taine. D-zeu nu umbla cu taine, cel putin nu cu taine pe care sa trebuiasca sa le enuntam noi. Nu zice Isus?” Nu am facut nimic in ascuns?” Ce a facut D-zeu din ceea ce ne priveste in ascuns? Nu ne-a descoperit El toate cate trebuie sa stim? Iar cate nu trebuie, nu e treaba noastra sa descoasem. Care este primul pas, prima fericire pe calea mantuirii? Fericiti cei umili… Cum mai suntem noi umili cand venim sa emitem noi teorii ..sa adaugam sau sa schimbam ceea ce a spus Dzeu? Am putea noi gresi cand am prelungi cu mintea noastra limitata ceea ce scrie explicit despre D-zeu? Mari sanse. Am putea noi gresi cand ne-am limita la ce ne-a lasat Dzeu explicit scris? Mai mici sansele. Nu zice Pavel:”” Tot ce trebuie sa stiu este Isus Cristos si pe El rastignit?”” Nu zice Isus: si viata vesnica este aceasta, sa te cunoasca pe Tine, Singurul Dzeu adevarat si pe fiul tau Isus Cristos, pe care l-ai trimis Tu? Nu este explicit?  “Nu este niciun alt nume dat omului sub ceruri in care ” sa avem mantuirea decat Isus Cristos? Si in 1Timotei  2:5: ‘Caci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos” . Nu este suficient sa intelegem esentialul? Haideti, sa mai adaugam la acestea! Haideti, ca putem! Dar daca adaugam, adaugam de la Dzeu sau de la noi insine? De ce sa adaugam de la noi? Pentru ca suntem priceputi, suntem destepti, frumosi, capabili, mai buni ca altii, mai inspirati? Nu despre asta-i vorba in toata controversa asta care ne-a bagat in mizeria in care traim ca oameni, ca planeta fara Dzeu? Nu din cauza ca ne credem ca putem gandi, rationa singuri, fara a fi complet dependenti de Dzeu am ajuns aici, am ajuns la pacat? Nu asta a fost prima greseala si am continuat cu ele pana am ajuns sa adaugam erezii peste erezii, departandu-ne tot mai mult de ce ne-a spus Dzeu? Nu asa am ajuns sa fim religii doar cu numele, sa zicem ca reprezentam crestinatatea lui Dzeu dar fara Dzeu? Nu asa a ajuns Biserica Catolica, Biserica Ortodoxa ca in loc sa fie reprezentantii lui Dzeu pe pamant, preotii lui Dzeu, sa fie astazi babilonul cel mare? Nu asa am ajuns sa nu mai avem doctrina, sa nu mai avem religie care sa fie fidela? sa nu mai fie decat niste ramasite, niste rasfirati care striga in pustiu caci lumea e imbatata deja, de mult, de ani, de sute, de mii, cu indepartari peste indepartari, crezand pana intr-un final ca se poate orice. Chiar si in religie, chiar si in credinta? Poti face orice in credinta? Nu poti, bine, poti, poti face orice, da, dar nu toate sunt de folos. Stiu ce inseamna, caci chiar si dupa ce am descoperit ce inseamna mantuirea prin Isus Cristos si relatia personala cu Dzeu, tot in aceeasi cutie, in aceleasi ritualuri si traditii am ramas mult timp pentru ca mi-am zis ca se poate si asa, ca sunt multe feluri in care-I poti sluji lui Dzeu, importanta este credinta. Asa ma minteam singura, incapabila sa gandesc pana la capat, incapabila, acoperita de valuri si valuri, de pareri si judecati ale mele si ale altora, de ani si ani in care si altii au facut asa, si altii au spus asa. Asa am ajuns sa nu mai cunoastem nimic, sa nu mai intelegem nimic, sa nu mai acceptam nimic decat ceea ce stim noi, orbi si surzi, neclintiti, inchisi in doctrinele noastre! Cand Eva a crezut ca poate singura discerne, cand a interpretat  ea singura ce o fi vrut Dzeu sa spuna si nu s-a oprit doar la ce a spus Dzeu, prima greseala!Si nu ne-am invatat minte niciodata! Nu asa ne-a pacalit mereu diavolul, pe noi, cei ce spunem ca il ascultam pe Domnul,  “chiar a spus Dzeu …” nu o fi vrut El sa spuna altceva? Nu putem noi interpreta cu mintea noastra ce a spus El? Nu suntem noi priceputi sa facem asta? Suntem?

Vad si acum la multi, credinciosi de altfel, cum se tin cu dintii de ce stiu ei, cum nu poti sa ii faci nici macar sa dezbata, nici macar sa accepte, sa analizeze daca Dzeu este sau nu de acord cu ce cred ei? Asculta orice, numai ce spune Dzeu, nu. Caci citesc orice, numai Biblia nu. Caci ii cred pe multi, numai pe Dzeu nu. Caci li se pare ca nu il inteleg pe Dzeu.

Este Dzeu, ce spune si ce vrea El chiar asa de complicat? Nu spune El ca cel mai bine inteleg copiii imparatia lui Dzeu? De ce copiii? Pt ca ei nu vin cu idei destepte, ei vin cu simplitate si puritate, il accepta pe Dzeu asa cum este, pur si simplu. Ei nu au probleme cu punctul pus de Dzeu.  De nu va veti intoarce si nu veti fi precum pruncii, nu veti intra in imparatia cerurilor. (Mat.18:3)

Deci, ce este de facut? Pur si simplu: citeste Biblia! Nu pot spune de destule ori: citeste, studiaza Biblia! Ce nu o sa intelegi, o sa te ajute El sa intelegi si sunt si dezbateri suficiente despre orice. Dar citeste totul, judeca cu mintea ta, pregatit sa judeci ca un copil, care atunci a citit, a auzit prima data, pregatit sa cunoasca un Dumnezeu pur si simplu, pune sub semnul intrebarii orice auzi la altcineva, compara cu ceea ce spune Dzeu si intelege ca numai Dzeu nu se insala si cand Dzeu spune alb, nu va fi in veci gri sau negru. Si sa stii ca niciodata nu te vei zbate singur, Dumnezeu se va zbate cu tine, nu vei fi singur. Ai rabdare cu tine, da-ti timpul necesar sa intelegi, citeste cu ragaz si cu incredere caci cine cauta gaseste, celui ce bate i se dechide, celui ce cere, i se da.

Si acum, cu acestea in minte, o prima tema pentru acasa: ce vrea sa spuna cea de a doua din cele zece porunci : „Sa nu-ti faci chip cioplit si nici un fel de asemanare a nici unui lucru din cate sunt in cer, sus, si din cate sunt pe pamant, jos, si din cate sunt in apele de sub pamant! Sa nu te inchini lor, nici sa le slujesti, ca Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina parintilor ce Ma urasc pe Mine, pana la al treilea si al patrulea neam şi Mă îndur până la al miilea neam de cei ce Mă iubesc şi păzesc poruncile Mele. ” ? Un mic ajutor: …nici un fel de asemanare...nici unui lucru …in cerpe pamant… Este asa greu sau este un pur si simplu?

Te laud, Tata, Doamne al cerului si al pamantului, pentru ca ai ascuns aceste lucruri de cei intelepti si priceputi, si le-ai descoperit pruncilor. Matei 11:25

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe